Når nokon døyr skal dødsfallet stadfestast av helsepersonell. Som oftast er det lege som fyller ut dødsattest. Dei etterlatne tek kontakt med gravferdsbyrå som vil bistå med gjennomføring av det som skal ordnast i samband med gravlegging. Når gravferdsbyrået vert kontakta vil me trenga nokre enkle opplysningar:
- Namn og fødselsdato på den som er gått bort
- Kvar dødsfallet er skjedd
- Kven som er pårørande
Vidare vil ein prata litt om kva de tenkjer vedrørande syning (det å få samlast rundt ei open båre), om de har tankar om eventuell seremoni. Ein vert og einige om kommunikasjonen skal skje på mail og telefon, eller om de ønskjer å treffast anten i våre lokale eller i heimen for ein samtale.
I dei høva der dødsfall skjer på institusjon vert tidspunkt for henting av avlidne avtala direkte mellom gravferdsbyrå og den aktuelle avdeling.
Om dødsfall skjer i heimen avtalar ein med dei etterlatne. Der politiet er involvert (til dømes uventa dødsfall heime) erfarer me at det ofte er vanskeleg for familiar å vita kvar ein skal få informasjon i desse tilfella då det er mange ulike instansar involvert. Gravferdsbyrået kan her vera eit bindeledd mellom patologisk avdeling/ hentebyrå/ politi og familien.