Prisliste 2021
Full åpenhet om priser - valgmuligheter for familien
Her finner du de fleste av våre priser og noen priseksempler
For kommunale avgifter vises det til kirkevergens egne prislister
Norske kommuner stiller gravplass gratis til disposisjon for sine innbyggere i 20 år. Ledige plasser kan i noen tilfeller reserveres. Norske kommuner har egne takster for å avgi gravplass til andre enn sine egne innbyggere.
Pris på begravelse eller bisettelse vil variere med valg av produkter og tjenester. Vårt honorar øker med arbeidets omfang og ligger vanligvis mellom 1700 og 6000 kroner. Vi gir deg råd og hjelp, slik at du kan velge løsninger med riktig prisnivå. Vi gir alltid prisinformasjon etter første planleggingssamtale og fullstendig innen få dager, når alle ønsker/bestillinger er avklart. Dette gjør at du som pårørende har full kontroll og ikke vil få noen overraskelser.
Svanholm gravferd er medlem av HEDER som består av utvalgte veldrevne familieeide begravelsesbyråer i Norge. Vi hjelper familier med å søke behovsprøvd støtte til gravferd og transport via NAV. Dette gjør at familien kan være trygg på at man får tilskudd, der det er mulig å søke om dette.
Priseksempler - maksimumspris og minimumspris
Disse to priseksemplene er først og fremst satt opp for å gi en mulighet for å sammenligne våre priser med priser hos andre. Eksemplet inneholder ikke alle kostnader som normalt påløper ved gravferd. Begge eksemplene inkluderer gravferdsseremoni. Gravferd kan også gjennomføres uten gravferdsseremoni og kostnaden kan da ofte være lavere enn oppgitte priser.
Komplett prisliste på våre kister & urner
Tjeneste | Minimum | Maksimum |
Kiste inklusiv svøp og utstyr | 6410 | 41290 |
Stell og nedlegging i kiste ** | 850 | 2480 |
Bringing av den døde på båre fra dødsstedet til Svanholm | 2525 | 6350 |
Evt. bringing av tom kiste til dødsstedet, hvis kiste er avtalt | 850 | 2930 |
Transport av den døde til seremonisted (kirke/kapell etc.) | 2100 | 2950 |
Evt. Transport av den døde til grav/krematoriet | 0 | 2950 |
Transport av utstyr/mannskap til seremoni (kirke/kapell etc.) | 0 | 0 |
Assistanse ved gravferdsseremonien (kapell/kirke/seremonirom) | 850 | 6500 |
Dødsannonse i Adresseavisen, ca 71 mm (Gratis annonse på minneside) | 1900 | 5500 |
Leie av dekorasjonsmateriell (kapell/kirke/seremonirom) | 450 | 1990 |
50 kopierte / trykkede programmer til seremonien (sanghefter) | 500 | 1950 |
Kistedekorasjon på kisten med bånd | 200 | 6000 |
Byråets avgiftspliktige honorar (Administrasjonskostnad) *** | 850 | 2800 |
Byråets avgiftsfrie honorar (seremonielle tjenester) *** | 1700 | 7000 |
Fakturagebyr | 0 | 75 |
Sum kostnad for minimum / maksimumspris | 19.185 | 90.690 |
Mva er inkludert i de priser dette er pålagt.
Vi gjør oppmerksom på at verken minimumspriser eller maksimumspriser har med alle punkter som er vanlig i en gravferd. De fleste gravferder har ofte en sluttfaktura mellom minimum og maksimumspris, avhengig av valgene som gjøres av familien
Mannskapspriser
Type | Pris |
Transport av kiste til dødssted, inkl. bilkostnad og sjåfør/bærer | 2080 |
Vår timepris på alle tjenester | 850 |
Mannskapspris ved overføring av kiste, 1 assistent | 850 |
Mannskapspris ved overføring av kiste, sjåfør og assistent | 1700 |
Transport av avdøde fra St Olavs Hospital til Svanholm stellerom/bårerom | 2525 |
Assistanse ved bisettelse/begravelse, 1 assistent | 2975 |
Assistanse ved bisettelse/begravelse, 2 assistenter | 4500 |
Assistanse ved bisettelse/begravelse, 3 assistenter | 5500 |
Assistanse ved bisettelse/begravelse, 4 assistenter | 6500 |
Bærere, ved behov for innleide, pr. stk. | 850 |
Meldinger til de offentlige kontorer | 850 |
Oppmøte ved åpen kiste inkl. bil (Eksternt: St Olavs Hospital etc.) | 1800 |
Tilrettelegging åpen kiste Svanholm (08:00-16:00) | 1400 |
Tilrettelegging åpen kiste Svanholm (Kveld/helg/natt) | 1700 |
Samtale i hjemmet, innenfor kontortid, inkl. bil (Inkludert i byråets honorar) | 400 |
Mannskapspris ved overføring Værnes flyplass, sjåfør og assistent | 2550 |
Sjåfør ved langkjøring, pr. time (utenfor stor Trondheim) | 850 |
Sjåfør ved langkjøring, pr. time utenom kontortid (15:30-08:00) Kveld, natt, Helg | 1275 |
Bårebilpriser
Type |
Pris |
Begravelsesbil innen Trondheim/Melhus/Skaun/Klæbu/Malvik/Hommelvik/Midtre-Gauldal/Orkland, pr. transport | 1250 |
Begravelsesbil tur/retur Trondheim lufthavn, Værnes | 2500 |
Startgrunnlag ved transporter utenfor stor Trondheim | 1250 |
Kostnad pr. kilometer, utenfor angitt område | 19 |
Bom og fergeavgifter, inkludert i bilprisen |
Mva. er inkludert.
Priser musikk – solistinnslag - seremonielle tjenester
Type | Pris |
Meditasjonsspill (faktureres av kirkevergen direkte, der de tar betaling) | 936 |
Innleid organist, utenom kirke/off. kapell/seremonirom | 3500 |
Orgelakkompagnement (gratis) | 0 |
Orgelsolo (gratis) | 0 |
Leie av musikkanlegg til seremoni (Hvor dette ikke finnes) | 850 |
Solist * (Varierer mellom 2500-5500) Oppgis ved forespørsel | 3500 |
Leie av Svanholm seremonirom, uten kantor (inkl. alt digitalt utstyr, projektor, WEB live etc.) | 3200 |
Leie av Svanholm seremonirom (inkl. musikkanlegg/meditasjonsmusikk/kantor) | 4550 |
Seremoniledelse ved personlig seremoni (livssynsåpen) | 3950 |
Ledelse Human Etisk Forbund (Ikke medlemmer) (HEFs prisliste) Gratis for medlemmer | 4500 |
*** Honorarer innbefatter følgende: Planleggingssamtalen (dagtid), innhenting av personalia (alle), seremonitype, gravsted, avklaringer om tid/sted og transportmessige detaljer, seremoniplanlegging, valg av kiste/urne, blomster, program, oppsett av kunngjøring (dødsannonse), valg av prest/seremonileder, avklare økonomiske forhold, valg av gravstøtte/inskripsjon/ventetegn, tilrettelegging for minnesamvær, gjennomgang alle nødvendige skjemaer, signaturer, utleggskostnader for leverandører etc. Det innbefatter også etter planleggingssamtalen følgende: Ordne gravsted, ordne prest/seremonileder/musikere, hente/bringe papirer, blant annet legeerklæring, ordne med urnenedsettelsen, skaffe noter, lage musikklister ved digital musikk, bestille blomster, korrektur på blomster og bånd, bestille program, bestille kunngjøringer, opprette minneside og bestille alt som vi har blitt enige om i planleggingssamtalen. I tillegg til dette så dekker også administrasjonskostnadene følgende felleskostnader: Lokaler, vaktordning, kontorrekvisita, trykksaker, egenreklame, IT, maskin og programvare, porto, telefon, regnskap, revisjon etc.
** 16. mars 2020 har vi dessverre sett oss nødt til å ha en egen post på alle våre dødsfall for hygieneartikler for å forhindre Covid-19 smitte. Beløpet er 750 for hele oppdraget og alle tjenester
* Når solist leies, inkluderes også solist som forsanger til eventuelle salmer. Antall solosanger er valgfritt. Noen solister tar andre satser enn oppgitt, men dette vil det evt. varsles om ved bestilling